tirsdag 1. februar 2011

bake kake søte :)

Krydderkake

Idag har jeg bakt kake, og den tenkte jeg å dele med dere :)
Dette er kaken ALLE kan lage, og jeg har enda ikke møtt noen som ikke
har likt den ;) Det er en såkalt 10minutters kake, fort gjort å slenge
sammen, og den gir alltid en god smaksopplevelse ;)


Det er jo snart både morsdag og valentinesday, og dette er en perfekt kake
å kose seg med på en slik dag :)

Krydderkake
                                                                                                        200grader
                                                                                                ca 30min steking                  
                                                              1L kulturmelk
                                                              150g smeltet smør
                                                              2ts kanel
                                                              2ts malt nellik
                                                              7,5dl sukker
                                                              2ss natron
                                                              12dl hvetemel


     Ha alt sammen i en bolle, og bland godt sammen. Bruk mixmasteren 
Husk å avkjøl smøret litt 


Legg bakepapir i en stor dyp langpanne, og hell røra oppi.



Glasuren til kaken skal tas på mens kaken er varm. Jeg skulle dele opp kaken, så da
tok jeg på glasuren etter at den var delt opp.

Min kake knakk litt da jeg løftet den opp, men men, den smaker
da like godt ;)


Glasur:
                                  400g melis
                                  8ss smelta smør
                                  8ss kaffe
                                  2ts kakaopulver
                                  4ts vaniljesukker

Bland alt sammen, og mix sammen med mixmasteren. Fordel den utover kaken.


:)

Ferdig :) 
Denne kaken er nydelig! Håper noen vil prøve seg på denne :)
Gi meg gjerne tilbakemelling om hvordan det gikk ;)

Ha en flott uke alle sammen !

                              Klem fra Olea:)                         

2 kommentarer:

  1. Du er så flink altså...Kakebaker Olea!
    Fine bilder også.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Den kaka er knallgod !

    Regner nesten med som sikkert at den forsvinner i magene til venner omkring deg:):)

    Morsomt med bildene og det du skriver Olea.Folkelig og koselig.Fortsett med det og jeg ser og kommenterer.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...