fredag 14. september 2012

Høstens bær !

Bjørnebær og Blåbær :)



Tidlig i våres fikk jeg en liten stikling( hvis jeg kan kalle den det) av en bjørnebærbusk. 
Jeg planta den først i en potte, og da den begynte å få litt størrelse på seg planta jeg den i bakken. 


Jeg har bundet opp grenene , for de begynte å bli litt lange.
Til neste år må jeg nok lage et høyere "stativ" som den kan
klatre på , for de denne typen bjørnebærbusk får ganske så
lange grener. 



Jeg hadde ikke regnet med å få noe bær i år, men....

.... en dag oppdaget jeg disse :)
 Jeg er litt usikker på om de klarer å bli modne før kulden 
tar dem, men hadde jo hvert veldig morro da :)


Busken min har 3 klaser med bær, men at de to som det er 
bilde av nedenfor her blir modne, er vell litt mye å håpe på;p 
Men til neste år blir det nok bær på meg :)






Jeg har også 2 stk blåbærbusker. Disse 
fikk en del bær :)
(Som jeg spiste opp før jeg kom på å ta bilder av dem:s
Det var stor fine bær, søte og gode var dem også:)
Her kommer det nok også flere til neste år. 





Nå er det endelig helg :)




ØNSKER DERE ALLE EN FLOTT HELG!


 
Klem klem :)










5 kommentarer:

  1. Så herlig med bærbusker!
    Luksus å kunne høste egne bær i Hagen, da ;-)
    Heldiggris!!

    Håper du har det bra, vennen!
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Så kjekt at en liten stikling kan bli ei ny plante,blir helt sikkert en smaksprøve snart :o)
    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  3. Så morro med bær! Da vet du ei du kan be på blåbær til neste år ;).
    Klem Madelen

    SvarSlett
  4. En flott helg ønskes deg og dine også! :)

    Klem fra oss borti svingen :)

    SvarSlett
  5. Bjørnebær er nydelig!...har selv en buske som bærer mye...så godt til dessert og pai:)
    En fin ny uke til deg:))

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...