søndag 11. mars 2012

strikkedilla

Strikkedilla :)


Jeg har fått helt strikkedilla :) Jeg har aldrig strikka no særlig, 
 prøvde meg litt på strikking da jeg var liten, men det ble aldrig
noe ut av det jeg prøvde å lage :s
Men for noen uker siden fikk jeg lyst å prøve meg igjen :)
Og med god hjelp av ei veninne og div strikkesider på internett, 
har jeg da klart og lære meg litt :)

 Jeg begynte enkelt. Grått ullgarn og strikkepinner ble kjøpt
inn. 80m ble lakt opp og så strikka jeg i vei til jeg hadde en firkant:)
Etter en runde i vaskemaskinen, ble det er sitteunderlag:)
Veldig enkelt, men må jo begynne litt lett.


syns det var gøy, så kjøpte mere garn å satte igang igjen. 
Denne gangen med litt mere mønster :)


Måtte jo øke vanskelighetsgraden litt, så med litt hjelp til
å tegne opp mønster, og litt prøving å feiling, så klarte jeg å
strikke et hjerte :)
(Dette er også blitt tovet nå)


Hadde nesten 600tråder å feste etter jeg var ferdig
med hjerte, har nå lært en annen måte å gjøre det
på slik at jeg slipper så mange tråder å feste ;)



Idag har været vert pent og vi har kosa oss litt ute:)
 
Svogeren min og nevøen min. 
Årets første grilling på den nye grillen som pappaen min
har laget til meg :)


Nå er en ny uke rett rundt hjørne, og ifølge værmeldingen
skal sola bli værende :)

Ønsker dere alle en flotters uke!

Klem fra Olea :)


 Lucky har fått seg en ny venn :)
Etter en uke med en liten tass som løper etter Lucky og 
koser å klapper på han, har han blitt litt mere barnevant :)




5 kommentarer:

  1. Se der ja! Så flotte de ble! Synes du er knall god jeg :) Husker da vi sleit oss gjennom dette på skolen :P Å som jeg har sagt før, de bildene øverst på bloggen din gir sommerfølelse!!! Det er så deilig! :D Ha en aldeles nydelig dag <3 Kari Eline :D

    SvarSlett
  2. Så flink du'
    Et sted må man jo begynne, og dette var jo kjempefint!
    Det er jenta si, det :-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Så gøy,Olea:)...strikkedilla er det lett å bli smittet av..jeg har opplevd det samme i vinter...plutselig var det veeeldig gøy å strikke igjen:))
    Takk for koslig kommentar hos meg:)

    SvarSlett
  4. Å strikke er min store lidenskap... men jeg kan dessverre ikke strikke så mye lenger p.g.a. skuldrene mine :(
    Har du sett på YouTube der har dem mange videoer med forklaringer :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  5. Flink du er:) for noen flotte sitteunderlag det ble, da slipper man bli kald i pompen;)) jammen lyst til strikke meg noen slike jeg også. Koselige bilder av dine kjære!
    Ha en fin uke, snart helg faktisk;) klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...