torsdag 14. august 2014

Det gror og modnes :)


Sommer er snart over og høsten har så smått begynt å
vise seg. Og nå begynner grønnsakene å modnes :)


Blåbæra har jeg og guttungen spist opp. Har 
aldrig hatt så mange blåbær som i år :)
Etter at vi hadde spist opp alle bæra, gravde vi opp
buskene og flytta de til den " spiselige delen" av hagen.
Så får jeg håpe at de bærer like mye om ikke flere bær til neste år :)
Tomat type Tigerella.
Første gang jeg har prøvd denne sorten. Morsomt
mønster, og gode tomater.
Har høsta mine 2 første, og mange flere er på vei :)
 
Har for første gang klart å dyrke frem agurker :)
Jeg har ikke drivhus, så jeg har sliti med at det har blitt for kaldt
for dem . Men i år klarte jeg det og har til nå høsta 3 stk :)
 
 
Jeg planta en hel haug meg paprikafrø fra en spiss/søt paprika
som jeg kjøpte i butikken. Resultatet ble en haug med planter :)
Jeg har fått paprika på alle sammen, og håper bare nå at de blir 
modne før kulden kommer. De skal bli røde..
 
Jeg kjøpte også en plante med vanlig rød paprika og de er 
snart modne :)
Jeg kjøpte en tilfelle jeg ikke fikk til mine, ser nå at det 
var litt unødvendig ;) 

Har du planta og frem god avling?
Eller har du tips til morsomme ting å plante til neste vår ?

God helg alle sammen !
Klem fra meg :)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...