fredag 25. februar 2011

Der wonderfull dasspapir

Der wonderfull dasspapir :)

Her om dagen var jeg ute å shoppa litt, kom over noen morsomme ruller med 
toalettpapir som jeg bare måtte kjøpe ;) Jeg har noen ruller stående til pynt på 
badet som jeg har kjøpt tidligere, så jeg tengte de ville passe fint i samlinga mi:)


Her er noen fakta angående toalettpapir:   :)

Alle bruker jo toalettpapir hver dag, men du har kansje ikke tenkt over det så nøye ;)

*Folk har tørket seg med mye rart opp gjennom tidene. Romerne brukte parfymert
ull ellersvamper renset i saltvann. I vår kultur rengjorde vikingene seg med kluter, 
dyreknokler eller østersskall. I middelalderen brukte folk kvister, gress, høy eller
stoffkluter,og fra 1700-tallet brukte forholdsvis velstående familier gamle aviser.

                    *Det første toalettpapiret ble laget av kineserne i 1391.
                      Toalettpapiret var forbeholdt keiserne (selvsagt).

                    *Amerikanerne var de første til å fabrikkfremstille toalettpapir.
                      Dette skjedde i 1857, Papiret ble ikke noen stor suksess.

                    *Det gikk lang tid før toalettpapiret ble noen suksess hos folk flest.
                      Helt opp i 1940-årene var det vanlig at det lå bunker med
                      gamle aviser på toalettet eller utedoen.


                      Her er litt statistikk:
   
                    *Gjennomsnittlig bruker vi 5,9 ark når vi river av
                   
                    *44 % tørker fra fronten og bakover mens de holder armen bak ryggen
      
                    * 60 % ser på papiret etter at de har tørket
  
                    *42 % bretter, 33 % krøller, 8 % gjør begge deler,
                      mens 6 % ruller papiret rundt hånden
   
                    *8 % har brukt hendene
    
                    * 2 % har brukt penger

                 Visste du forresten at det finnes et toalettpapir som heter Shitbegone? 
                 Hele produktet er nok ment humoristisk, og det fungerer siden vi aldri
                 slutter å le av «promp, tiss og bæsj», som det så populært heter på
                 barnespråk. Dette sier de selv: «ShitBegone toilet paper is a quality product 
                 that exemplifies your attitude and approach to life.»

Ja, toalettpapiret er ikke hva det engang var ..

Papir for en hver anledning ;)

Ordinært dopapir

Min lille samling ;)



















  










Ha en fin dag alle sammen, nå har dere vel fått noe å 
tenke over neste gang dere skal en tur på ramma ;)
 
 
Klem fra Olea:)


 
 
PS, for de av dere som vil gi en komentar på noen av innlegga
mine, men ikke har blogg. trykk på legg inn kommentar, skriv 
mellinga de og hvem du er. velg anonym på identitet, så kommer
kommentaren din med. :)




3 kommentarer:

  1. Informativt innlegg! Nå fikk meg og Severin noe å prate om på en sen fredags kveld ;P.
    Og jeg må virkelig si jøss... det var litt av en samling! hehe.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  2. Du store alpakka for en morsom og informativt innlegg Olea!

    Så utrolig mange flotte doruller har jeg aldri sett før he he ...:D

    Måtte jo bare være deg som skulle samle på noe sånt.
    Fortsett ditt bloggliv og jeg leser og deler.
    Ha en flott helg i tåka for nå kommer vel våren snart?

    SvarSlett
  3. Herlig info, samlingen din, og jeg digger piggtrådrullen! Prøvde å få tak i dosete til doen vår med piggtråd i, men siden vi har den gamle typen funket det ikke..

    Takk for koselig kommentar i crazy cat innlegget mitt. Katter er herlige dyr. :)

    Hei og hopp fra Huldra. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...