mandag 26. mars 2012

snart påske :)

Solskinnsdager :)


I helga har det vært flott vær og jeg har kosa meg ute :)
Jeg vet at det ikke er påske riktig enda, men jeg måtte bare 
pynte opp med litt blomster og div ute ;)


Jeg kjøpte meg litt forskjellige blomster.
Ranunkler, Stemor og Forglemmegei, som jeg laga 3 grupper av. 
Jeg har også Påskeliljer, krokus, Tulipaner og snøklokker. 
(men de skal jeg vise dere mer av en annen dag)


Ranunkler er så nydelige syns jeg! Nesten som roser :)
Jeg skal kjøpe meg flere i forskjellige farger etterhvert.


Solskinnsblomst :)
For den skinner opp! :)


Blir glad bare av å se på denne nydelige blomsten!


Stemor er også vakker! Jeg håper denne planta vokser seg stor 
og kraftig, slik at jeg får samlet noen frø fra denne. 
Jeg synes fargen er så fin :)


Er det noen flere som har pynta opp ute?
Hva er din favoritt blomst akuratt nå?
 

Jeg har oppdaget Ranunkelen og Pelargonian først 
nå i år, så akuratt nå er de på toppen av lista her hos meg :)



Håper været holder seg pent i uka som kommer, for jeg har planer 
om å potte om alle stueplantene mine, og det er det velgig greit å gjøre ute;)

 
Må solen skinne hos deg! 
 

 Klem fra Olea :)

Det har vært mange sommerfugler ute i hagen siste dagene.
De er så fine å se på, men litt vanskelige å fa tatt bilde av ;)

3 kommentarer:

  1. Det er jo bare en deilig tid vi går imøte nå... elsker denne tiden på året og så elsker jeg nesten alt som hetter blomster... men Hortensia er vel min favoritt :)
    Ha en fin morgendag, klem.

    SvarSlett
  2. Sannelig er du godt igang, nydelig å se!!

    Takk for at du stikker innom, jeg får ikke justert blogglista mi, og det irriterer meg!
    Nyt våren du har, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. For noen fantastiske gule og orange farger! Slike skulle jeg gjerne sett i hagen min! Desverre er det nok for mye snø enda (og jeg har ikke grønne fingre i det hele tatt...)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...