torsdag 9. juni 2011

Det gror

Det gror og gror  :)

Det er så gøy å se alt som vokser for tiden, jeg har 
planta flere typer salat, sukkererter, oregano, kruspesille, 
tomatplanter og jordbærstiklinger. Nå begynner plantene
å bli store og fine:)


          Slik så jordbærkassa mi ut i         Slik ser den ut nå, står i full 
          April, da jeg akuratt hadde            blomst :)
          planta om alle stiklingene.

Begge bildene er tatt i samme enden på kassen, i den andre enden
er det enda tykkere med planter :)   Gleder meg til å plukke dem! 
Kanskje det blir nok til noen glass med jordbærsyltetøy :)


Kruspersillen og oreganoen er også blitt veldig store. Hadde 
Basilikum oppi her også ,men den likte seg ikke...


Her har jeg rød salat, plukk salat og isbergsalat. Disse var helt 
tette av planter, så jeg måtte dele opp å plante om i små potter.


Salaten ser litt lei seg ut her, men det er bare forde den akuratt 
er omplanta, men i dag er den flott og fin igjen :)
De to pottene nederst til venstre er sukkererter.


Det har regnet så mye i det siste at alt sammen har vokst i 
superfart, så jeg måtte trosse det våt været å kle på meg 
å gå ut å plante om selv om det var vått ute..
               
                                       Men....
                                             Det finnes ikke dårlig vær, 
                                             bare dårlig klær...


Her for en stund siden kjøpte jeg meg nye støvler:) Har 
ønska meg noen fine støvler, men ikke funnet noen som 
passer før nå :)  Trenger jo ordenlig fottøy når en skal 
jobbe i hagen :)


Disse er til og med gode å gå i, det er det ikke alle støvler som er!



Ønsker dere alle sammen en fantastisk 
flott helg! Håper solen titter frem :)

                                                                                    Klem fra meg :)
            



4 kommentarer:

  1. Åh så flink du er :) Jeg får aldri til noe sånt... Det så riktig godt ut med egne urter og salater :) Og ikke minst jordbær!

    Kule støvler du har kjøpt deg også :)

    Klemklem

    SvarSlett
  2. Heisan. Så koselig at du fant veien inn til meg og la igjen noen ord slik at jeg fant deg.
    Ser ut til at det vokser og gror masse her hos deg. Jeg lar meg imponere over dere som klarer å ha grønnsakshage altså.

    Får holde meg til blomster jeg.

    Klem Lykkeliten

    SvarSlett
  3. Hei høpp!!

    Herlig hage,med mange god biter:)

    Takk for søte ord fra deg:)

    Ha en fin ny uke:)

    Klem linda:)

    SvarSlett
  4. Heisann :o)
    Så koselig med hyggelig kommentar fra deg.

    Kjempefint å plante urter i en slik kurv, den så jo bare så lekker ut.
    Det må jeg legge på minnet mitt til neste vår, mulig det blir hjemmeplantet urter i en vakker kurv her i gården :o)

    Ønsker deg en fin kveld.
    Klem :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...